Pages

Followers

Wednesday, June 27, 2012

Cari Musang King tapi dapat Hoo Loo..alhamdulillah




Semalam berpuasa lagi...dalam hati asyik fikir food ja..teruk betol kan me nih...so nak menghargai diri kerana berpuasa tetiba teringin nak makan popia...kena pada harinya...popia yg sedap ada jual kat pasar malam di taman selasih...apalagi, cepat2 msg encik hubby supaya bersiap sedia...time balik keja nak terus ke pasar malam...target utama memang nak makan popia...jenjalan kat bahagian buah ternampak durian..kalo hat besa-bea memang tak teringin..cik mengado ajo..ni plak ternampak durian Hoo Loo, Udang Merah, Duri Hitam and Musang King...memang me teringin nak makan durian yang gred baik punya dari minggu lepas...dah bagi hint kat encik hubby...hahah..

dah terjumpa semalam terus nak beli..tapi sayang, musang king dah abes..tinggal Hoo Loo dan Udang Merah yang sekilo rm12..Duri hitam pun tinggal sikit ja sekilo rm20...untuk permulaan me suruh amik Hoo Loo..next time memang nak kena p cari juga Musang King...ish kalo dah nak makan memang berperangai begini..selagi xdapat, dok sebut tu lah...ciri-ciri Hoo Loo, buahnya jenis bulat memanjang...isinya pun..mesti ada ekor..hahaha...comel je..

durian Hoo Loo yang sebiji harganya mencecah rm15..tapi memang puas hati...berlemak, liat and manisnya..terbaik lah...

sila abaikan model iklan durian dia atas..hahahah

4 comments:

Cikpuan rara said...

oooo xpenah dgr pulak durian tu.mahal nya.tp kalau sedap xpe.hehe

LydSunshine said...

Kalau mahal tapi elok takpe. Jangan mahal pastu takbleh makan sbb busuk ke. Tak penah dgr plak nama durian hoo loo ni.

suriani azwan said...

KIRANYA HOO LOO NI RANKING 5 LA...MEMANG PUAS HATI SEBAB ISINYA TERBAIK..

HAFIZAL said...

wah baru tau nie...nanti boleh cuba jugak nie.